tirsdag 2. juli 2013

Under the Dome


I kveld har TV-serien Under the Dome premiere på TV2 kl 22.40. Jeg er serie-junkie og har notert meg at denne serien, basert på Stephen Kings bok med samme tittel, har fått gode omtaler og blitt sammenlignet med store serier med mange seere, som True Blood. Stephen King har jeg lest fint lite av etter jeg fylte 16 (før jeg var 16 leste jeg BARE Stephen King) – men boka Under the Dome ser lovende ut og ligger nyinnkjøpt og klar på min Kindle.

TV2 omtaler serien på følgende måte:
Et mystisk og ugjennomtrengelig kraftfelt omringer småbyen Chester's Mill, og stenger innbyggerne inne fra omverdenen. Etter hvert som panikken brer seg, bestemmer en liten gruppe mennesker seg for å opprettholde ro og orden i byen. Samtidig prøver de å avdekke sannheten om kraftfeltet og hvordan de skal klare å rømme.
Spørsmålet er bare, hva gjør jeg nå? Begynner på boka og ser TVserien parallelt, slik jeg gjorde med Game of Thrones (der hjalp det godt å se serien for å holde styr på alle karakterene i boka) – eller leser boka for så å se serien på DVD senere?

- Luksusproblem.

Artig blir det nok uansett. Noen andre som har tenkt til å gi serien og/eller boka en sjanse?

 

3 kommentarer:

  1. Jeg har lest boken, så det blir interessant å se hvordan de vil løse slutten (som jeg ikke skal fortelle deg). Gleder meg til tv-serien:D

    SvarSlett
    Svar
    1. Oooh spennende! Nå kan jeg nesten ikke vente på slutten og leser denne mursteinen så ofte og raskt jeg kan.

      Slett
  2. Var ikke klar over at denne gikk på norsk tv,den serien må jeg få sett. Tusen takk for tips.

    SvarSlett

 
BLOG DESIGN BY DESIGNER BLOGS