torsdag 4. juli 2013

Ulest

Jeg begeistres av ideen om å være med i mange lesesirkler. Jeg syntes også det er fint med bloggerene som legger ut hva de kommer til å lese i sommer. Likevel kjenner jeg meg selv godt nok til å vite at jeg ikke burde forsøke meg på det selv. Blir for mye forutbestemt mister jeg leselysten. Jeg liker å ikke ha en plan, og ser det nesten som en slags premie å kunne velge fritt blandt uleste bøker i bokhylla, uleste bøker på iPaden og tilfeldige innfall fra Amazon.

Det har begynt å hope seg opp litt på ipaden nå, så jeg bør kanskje bremse bok-shoppingen litt. Det er en god følelse å ha mange uleste bøker. Sikkert litt som noen syntes det er en god følelse å ha alle pengene sine i madrassen. Det gir en trygghet. Min trygghet er at jeg har selskap og underholdning i lang tid fremover.

Jeg tenkte jeg kunne gi dere en liten sniktitt på hva som ligger av uleste bøker på min iPad. Min Kindle døde for et år siden, og nå er jeg så vant med å lese på iPaden (via Kindle App) at jeg ikke engang savner den. Bortsett fra når jeg ser reklame for de nye sexy modellene Amazon har lansert, selvfølgelig. Uansett, her er bøkene jeg har liggende - om du har lest og anbefaler noen av dem, så legg gjerne igjen en kommentar.

 

7 kommentarer:

  1. Å du store min for en flott samling! Jeg har nettopp fått i-pad som bursdagsgave, og holder på å sette meg inn i mulighetene sånn innimellom andre aktiviteter.Bøker må jeg legge inn, ser jeg! Godt tips.

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh, da må du nesten laste ned Kindle-appen, jeg syntes det er den beste lese-appen. Da får man lastet inn alle e-bøkene man har kjøpt tidligere fra Amazon også. Kos deg med iPaden din!

      Slett
  2. Herlige bøker. Jeg har lest Elskeren (The lover) , The lighthouse av Woolf (til fyret) og Jordsjøtrilogien av Ursula Le Guin. Alle anbefales.:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Supert, takk for tips Anita! Jeg er veldig nysgjerrig på Ursula Le Guin, så den er nok en av de neste ut. Skal bare fullføre 800 sider Stephen King først (Under the Dome).

      Slett
  3. Ah, her var det faktisk flere bøker jeg hadde lest enn ikke lest, et blaff av bidragslyst. Skal jeg plukke ut den du må starte med må det være Anne Enright, både the Gathering og Forgotten Waltz er fantastiske bøker. Og takk for at du minnet meg på at jeg både har Tigers Wife og White Teeth liggende. Kan være greit å huske på neste gang jeg innbiller meg at jeg ikke har noe å lese.

    Nysgjerrig på Introvertboka, når jeg tenker meg om håper jeg du leser den først, (av rent egoistiske grunner -)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er jo et godt tegn! Jeg noterer meg at Anne Enright bør priorieteres sammen med introvert-boka. Den er jeg spent på selv.

      Slett
  4. Mange spennende titler her! Mange jeg ikke har lest - Stormfulle høyder og Til fyret er vel de eneste, og The Handmaid's Tale skal jo leses i oktober. Fint at du fikk lyst til å plukke opp igjen Til fyret :)

    SvarSlett

 
BLOG DESIGN BY DESIGNER BLOGS