mandag 23. september 2013

Savner Magnhild



Vi er midt i en flytteprosess. Det vil si, han flytter. Jeg blir. I går fordelte vi eiendeler:
Jeg: En Margaret Thatcher nøtteknekker og en dobørste
Han: Alt annet.
Nå tenker dere kanskje at jeg ble lurt, men det gjorde jeg ikke. Jeg eide rett og slett ikke mer. Kanskje burde jeg revurdere buddhismen? Pfff... jeg går til anskaffelse av nye ting daglig, så det passer nok ikke. Dessuten er det sikkert flere kriterier for å være god buddhist enn ikke å ha mange ting.
Når man først har gått til anskaffelse av ting så gjelder det å ikke miste dem. Det har seg ofte slik at mange ting blir borte i flytting. Fordi jeg er nokså rotete trengs det egentlig ikke engang flytting for at ting skal forsvinne. For øyeblikket er boken Magnhild, om sex, fyll og offentlig forvaltning borte –  det er litt kjedelig, for jeg var veldig spent på om Magnhild hadde en ekstra dimensjon utover det å være velutdannet kvinne og oppføre seg som en singel mann på 20. Jeg tenker at det må jo være greit, men interessant blir det først om Magnhild er noe mer enn liberal på dette med antall sexpartnere. Så fanget i den spenningen er jeg nå Magnhild-løs. Må hjem å lete, skal bare innom IKEA og kjøpe en sjeselong til lesekroken. Har alltid ønsket meg en, så det blir stas. Bilder kommer!

6 kommentarer:

  1. Si fra dersom du ikke finner den. Jeg sender deg gjerne et eksemplar :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Har du en til overs? Det hadde vært supert! Jeg melder deg uansett. Skal bare lete enda litt mer først. Har Magnhild flere sider som gjør boken verdt å lese?

      Slett
    2. tja og ha...er vel det jeg vil si ;-)

      Ja + håper det er bra med deg :) Trasig situasjon du er oppe i.

      Slett
    3. Høres ut som en snill måte å si nei på syntes jeg ;)
      Det går bra med meg, er jo mer enn 3 mnd siden det ble slutt - men vi har bodd sammen i påvente av overtakelse av nyinnkjøpt leilighet for han. Null drama og helt greit.

      Slett
  2. Håper det går greit med deg, Linn:-)

    Smiler litt av kva du får i oppgjøret og han, men slik blir det vel. Får du behalde bøkene?

    SvarSlett
    Svar
    1. Meg går det greit med. Han og heldigvis. :) jeg beholder mine bøker men har fått litt ledig plass i hyllene. For første gang trenger jeg bokstøtter

      Slett

 
BLOG DESIGN BY DESIGNER BLOGS