mandag 18. februar 2013

Murakami slipper ny bok i april


I april slippes Murakamis første roman på 3 år i Japan. Dette oppga Murakami på sin Facebook-side i går, til fansens begeistring. WSJ har en liten artikkel om det i dag. Etter 1Q84 har det vært stille en stund fra den svært produktive forfatteren. Hvor går man uansett etter 1Q84, undres jeg? I min anmeldelse (samlet for bok 1, 2 og 3) mente jeg dette var boken Murakami hadde ladet opp til å skrive i alle år.

Det store spørsmålet for min del er; om 1Q84 var perfeksjoneringen av alle Murakamis gjentagende temaer – hva i alle dager kommer han med nå? Blir det noe nytt, eller mer av det samme?

 Skal jeg komme med en liten spådom inneholder den nye boka en historie om parallelle univers, en utilnærmelig kvinne, uendelige skildringer av kvinneører, katter og vage fornemmelser av ødipuskomplekser. Jeg gleder meg likevel!

2 kommentarer:

  1. Åh, jeg vil ha mer av det samme! Murakami sitt magiske univers får jeg ikke nok av

    SvarSlett

 
BLOG DESIGN BY DESIGNER BLOGS