mandag 16. februar 2015

Linnformasjonen uke #8/2015

God ny uke, blogglesere! Jeg har tilbragt helgen i Amsterdam med kjæresten og Charles Dickens.



1) Gjett hvilken bok som stjeles oftest i norske bokbutikker? ....wait for it.... bibelen! Godt man kan be om tilgivelse etterpå. Dagbladet melder at flere bokhandlere må låse inn biblene.

2) Folioprisens Shortlist ble sluppet mandag 9/2 - her var det flere nye forfattere for meg, og jeg gleder meg til å lese de nominerte bøkene frem mot kåringen av en vinner mandag 23/3. Clementine har en god post om prisen på sin side.

3) Onsdag gjester Sara Stridsberg Litteraturhuset. Jeg gleder meg!

4) "The life of a writer is hard, because money" - som aspirerende forfatter, ville du vurdert å skrive erotiske e-bøker for å få endene til å møtes?

5) Det gikk hett for seg da en russisk lærer diskuterte poesi vs. prosa med en venn. Da vennen ganske bastant hevdet "all kvalitetslitteratur er prosa", dannet det grunnlag for en konflikt som resulterte i at læreren drepte kameraten med kniv. Gudbedre, jeg som trodde man ble mer tolerant av å lese mye.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
BLOG DESIGN BY DESIGNER BLOGS