tirsdag 17. februar 2015

Bokfangsten fra min helg i Amsterdam

Jeg har hatt en flott helg i Amsterdam, været var så som så - men jeg kan melde at det var 20-22 grader og tørt med eim av ny bok i samtlige bokbutikker jeg var innom. Favorittene er fortsatt Waterstones, Athenaeum og American Bookcentre (ABC). Skulle du være på tur i byen anbefaler jeg en tur innom boktorget på Spui 14-16. Skrev litt om bokhandlene i Amsterdam sist jeg var der i januar 2014.

Ellers finner jeg alltids noen ekstra bøker på Schipol også. Får det for meg at jeg ikke har handlet nok rett før boarding (eller innstappen som det heter på nederlandsk) begynner.Her er fangsten:


Pub Cats forsto jeg jo at ikke var kvalitetslitteratur, men jeg har latt meg fascinere av at butikker, cafeer og serveringssteder har hatt purrrrrsonell. Det er så hyggelig og stemningsskapende! Disse kattene er stort sett hjemløse katter som en dag har tatt seg til rette et sted og flyttet inn. I Norge hadde mattilsynet stengt en cafe med en katt på sovende på espressomaskinen innen en uke.

6 kommentarer:

  1. Pub Cats virker som en artig bok jeg også kunne tenkt meg.:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Pst.. jeg har forresten vært på det Boktorget på Spui.. Mange fine kafeer, puber, restauranter like ved også..

      Slett
    2. Ja, det er et hyggelig torg. Espirit ligger rett ved med en stor butikk også, liker klærne deres. Jeg har sett pubkatter i Dublin også. Var en enslig kar som snakket lenge og vel med katten. Tenker det var bra. Pelsterapi skal ikke undervurderes.

      Slett
  2. Katter på kafé o.l. er så hyggelig! I Paris har de en egen kattekafe, og en av skolene jeg besøkte på NZ hadde en katt på personalrommet :-)
    Bra at du hadde en fin tur!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg vet det er noen sykehjem i Norge som har egne katter, det synes jeg er veldig hyggelig, men hadde vi hatt en kattecafe i Drammen eller Oslo ville det nok raskt blitt mitt stamsted. Katt-og bokcafe <3

      Slett

 
BLOG DESIGN BY DESIGNER BLOGS