tirsdag 26. november 2013

Boken på vent: Cleopatra

På tirsdager pleier Beathes bokhylle å ha et fast innlegg om en bok man gleder seg til å lese. Det er en fin måte å se hva som rører seg blant de leseglade på, og hvilke bøker jeg snart kan glede meg over anmeldelser av.

Bilde: GoodReads
På vent denne uken har jeg Stacy Shiffs Cleopatra: A Life (2010). Boken ble jeg nysgjerrig på etter å ha sett den trende på LitLovers over lengre tid.

Om boken:
"Her palace shimmered with gold but was richer still in political and sexual intrigue. Cleopatra, the wealthiest ruler of her time and one of the most powerful women in history, was a canny political strategist, a brilliant manager, a tough negotiator, and the most manipulative of lovers. Although her life spanned fewer than forty years, it reshaped the contours of the ancient world"  (Tekst fra forlaget, hentet fra LitLovers)


Jeg velger jo oftest skjønnlitteratur, men gjør villig unntak for tidenes mektigste kvinne. Jeg mener, vi har Angela Merkel. Moderne tid kan ta seg ei bolle.

 Litt av problemstillingen nå om dagen er egentlig hvilken bok jeg skal lese først. Jeg er få sider inn i The Marriage Plot som jeg liker virkelig godt. Jeg har kjøpt meg neste bok i serien Enders Game som heter Speaker for the dead, for å finne ut av hva som skjer vidre med Ender. Etter å ha lest Annes flotte omtale av The Gold Finch endte jeg opp med å kjøpe den i dag og. 

Så at desember blir flott er det liten tvil om!

4 kommentarer:

  1. Kjenner til det der med å skulle velge hvilken bok en skal lese først, det er ikke alltid like lett.Boken om Cleopatra kunne jeg tenkt meg å lest så det var kjekt med denne påminnelsen! Ønsker deg en fin kveld:-)

    SvarSlett
  2. Oooo, høres ut som noe jeg kan like :)

    SvarSlett
  3. Denne har faktisk jeg også på vent.. hjemme.:)

    SvarSlett
  4. Dette var en bok jeg også kunne tenke meg å lese. Det må være en av de mest interessante kvinneskjebnene jeg vet om! Ønsker deg en fin dag!

    SvarSlett

 
BLOG DESIGN BY DESIGNER BLOGS