fredag 20. mars 2015

En helg i Alicante


Denne helgen er jeg på jobbtur til Alicante. Første stopp er ven lokal vingård, der vi får omvisning, være med på vinsmaking og skal spise lunsj. Jeg gleder meg masse. Alicante ligger jo i samme region som Valencia og er kjent for sin paella, som Hemingway spiste masse av i sin tid. Så det blir paella og tapas også. Kremt. Og regnvær. Det går likevel i pluss.

Dessuten fortjener jeg et avbrekk, tirsdag gjorde jeg det verste jeg vet - holdt foredrag for en stor forsamling.

Legg merke til Steve Jobs-påkledningen. Egentlig en nødvendighet heller enn et valg fordi jeg blir knallrød over hele brystet og halsen når jeg står på scenen. Det er meg og froskene i regnskogen som signaliserer at vi er giftige og helst ikke vil spises. Pay us no heed.

Fritiden i Alicante skal brukes til å vandre gatelangs og sitte på cafe og lese. Jeg har jo en del Folio-shortlist igjen, for å si det slik. Kommer neppe i mål med alle før prisvinner annonseres på mandag.
Status pr. nå er at jeg har lest:
Og mangler:
  • Nora Webster by Colm Tóibín (Viking)
  • Dust by Yvonne Adhiambo Owuor (Granta)
  • Family Life by Akhil Sharma (Faber)
Regner med å rekke 1-2 bøker til før prisen deles ut. 3 skal imidlertid holde hardt. Er ikke sikker på hvem jeg skal prioritere. Vurderer Nora Webster. Favorittene på Shortlisten hittil er Dept. of Speculation og All My Puny Sorrows.

Jeg har tenkt til å oppsøke en gammel bruktbokbutikk på Medico Pascual Perez ved siden av politistasjonen, i tillegg til Casa del Libro, FNAC og The Book Corner.

Adios så lenge!
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
BLOG DESIGN BY DESIGNER BLOGS