mandag 12. mai 2014

Crazy cat lady in the making

I forrige uke hadde vi familieforøkelse. Jeg har gått til anskaffelse av den lenge planlagte katt nr. 2. 

Jeg syntes grensa for crazy cat lady går ved 2 katter. Har du flere enn 2 katter og bor alene, ja da begynner du å falle innunder kategorien kattedame. Ikke at det er noe feil med det, det høres egentlig veldig hyggelig ut.

Den nye katten er en tre år gammel ragdoll som ignorerer navnet Nollie. Jeg kjøpte henne da eieren hennes hadde utviklet allergi og ikke hadde anledning til å ha henne lengre. Nollie kommer fra et oppdrett i Harstad, er sterilisert og har hittil levd livet som innekatt.



Min nyeste sofapute, Nollie

Den blåøyde divaen har ikke fått en spesielt varm velkomst av tidligere enekatt Kasper.

Jeg bare: Se, jeg har ordnet med selskap!
Han bare: Din jævla sviker. Jeg skal ligge under spisebordet og gi den nye katten "the evil eye" til en av oss flytter ut, og det blir ikke meg.

Indignert tidligere enekatt, Kasper.

Nei. Det kommer nok til å ordne seg, de er allerede mye mer avslappet i hverandres selskap enn de var. Jeg har lagt Nollies teppe på Kaspers soveplass så han kan venne seg til lukten av henne, og passer på å gi ham minst like mye kos og oppmerksomhet som før.

I går var  første dagen Nollie har våget seg inn i stuen, og Kasper har for første gang ikke frest. Så det er progresjon. Sakte men sikkert. Mitt store ønske er jo at de skal få glede av hverandres selskap på sikt og ikke bare tolerere hverandre.


 

2 kommentarer:

  1. Så nydelig katt. Selv om det ikke er samme rase, så hadde jeg for noen år siden 2 stk colourpoint (perser) og den ene var brunmasket. Veldig lik den du har kjøpt i farge, blikk osv. Krysser fingrene for at de to går bedre overens etterhvert. Det er alltid noen startproblemer. Som det er med oss mennesker når vi f eks får nye kolleger.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig å høre fra deg, Tone. Persere er jo vakre skapninger. Jeg syntes veldig mange av kattene som er colourpoint likner på hverandre, sikkert fordi jeg har et utrent øye. Jeg ser for eksempel ikke forskjell på en Hellig Birma og en Ragdoll. Jeg ser litt bedring i måten de to forholder seg på. Den nye katten har jo underkastet seg helt, så det som mangler er jo bare at den gamle katten blir litt rausere på delingen av territoriet. Slik det er nå, har han nesten ikke tid til å kose eller sove engang, for han er så opptatt av å kikke på den nye katten. Det er sant at det også er litt startproblemer innimellom med oss mennesker, men jeg liker å tro jeg tar i mot nye kollegaer bedre enn Kasper har tatt i mot Nollie. Haha.

      Slett

 
BLOG DESIGN BY DESIGNER BLOGS