tirsdag 1. januar 2013

Fantastisk filmatisering av Life of Pi


Jeg så Life of Pi på kino i romjulen. Jeg syntes filmen, foruten å være en samling nydelige bilder - var svært lik boken. Jeg følte ikke det var vesentlige deler som gikk tapt.

Jeg måtte forresten fortelles i etterkant at tigeren var animert, jeg så det ikke, det var bra (eventuelt, jeg ser dårlig). I kjent filmstil får du bokens mer finurlige poenger mot slutten med te-skje, men det var helt greit. Jeg plukket opp ting jeg ikke fikk med meg da jeg leste boken. Spesielt så jeg innspillet om religion tydeligere.

Filmen kan passe godt til både de som har og ikke har lest boken.

7 kommentarer:

  1. Har vært så spent på denne filmatiseringa! Utrolig godt gjort hvis de virkelig har fått med seg det meste! Gleder meg til å se den ;o)
    Nå er det forresten så mange år sida jeg leste boka, at jeg husker sikkert ikke det som er utelatt likevel...

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg og. Neste store blir Den Store Gatsby, som jeg gleder meg masse til.

      Slett
  2. Jeg gleder meg veldig til å se denne. Og så moro at du skal gifte deg da! Jeg har vært gift med samme mann i 15 år og det er fremdeles superfint!

    SvarSlett
    Svar
    1. 15 år og fortsatt lykkelig med samme mann, det er jo drømmen. Jeg tror jeg har valgt en bra en.

      Spent på hva du mener om filmen!

      Slett
  3. Utrolig bra film, jeg så den i kveld. Er enig i deg ang tigern.:) Skal skrive om filmen nå..:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke sant? Da skal jeg kikke innom bloggen din for å se hva du har skrevet om den.

      Slett
  4. Jeg så den i går, for en flott film! Bare vakker.
    Boken går vel litt dypere i filosofien og religionen, men filmen er så visuell. Herlige begge to! Animasjonen av tigeren og måten Pi spiller mot den er utrolig imponerende. :-)
    Godt nyttår, Linn!!

    SvarSlett

 
BLOG DESIGN BY DESIGNER BLOGS