tirsdag 15. januar 2013

Leseforsett: Les noe av det du har liggende

Noen ganger lurer jeg på hvor pengene mine har blitt av, eller verre, samboeren min lurer og jeg må redegjøre. Jeg avfeier det stort sett med å vifte med noen hentelapper og love bot og bedring. Et skritt i riktig retning kan jo være å ta en titt på hva man har før man handler mer. Jeg elsker å browse Amazon for nye titler, bøker jeg blir tipset om eller leser om hos andre bloggere. Selvfølgelig har jeg one-click-shopping aktivert. Så det har hopet seg litt opp på iPad'en med bøker jeg ikke har lest. Ikke fordi de ikke virker spennende, men fordi jeg kjøpte noe nytt og begynte å lese det først.

Første halvår i år skal jeg derfor lese mer av det jeg har, i tillegg til det jeg får tilsendt av forlagene. Her har jeg vedlagt noe av det som står på leseplanen frem mot sommeren:


Det er en fin blanding av ny og klassisk litteratur og til og med litt non-fiction, så dette tror jeg blir bra. Har du lest noen av disse, om så - hva syntes du?

2 kommentarer:

  1. Uff og uff, jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Jeg var selv-erklært tørrlagt bok-shopaholiker, men etter at jeg 1) begynte å blogge 2) kjøpte meg en Kindle har bok-kjøpene blitt stadig flere.

    Ser du har mange godbiter som venter på deg her! East of Eden, A fine balance, The Thirtheenth tale... Veldig fin blanding! Stjeler med meg tipset om Selfpromotion for introverts!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg forstår veldig godt hva du mener. Amazon har gjort bokshopping så enkelt og gøy. Jeg elsker å ha boken tilgjengelig for lesing få sekunder etter den har fanget min interesse. Ofte ender jeg også opp med å kjøpe papirversjoner av bøker jeg virkelig liker (da oftest hos Ark) så jeg kan ha dem i bokhyllen i tillegg.

      Jeg gleder meg til A fine Balance. The Thirteenth tale har jeg hat liggende så lenge at jeg har glemt hva den handler om. Skal bli spennende.

      Slett

 
BLOG DESIGN BY DESIGNER BLOGS