onsdag 23. januar 2013

Jeg snakker på Drammen Bibliotek om blogging

Jeg ble så flattert når jeg ble kontaktet av Popkult på Drammen bibliotek med forespørsel om å stille som foredragsholder og i en paneldebatt at jeg svarte ja. Jeg glemte helt at jeg ikke liker å snakke foran forsamlinger. Helvete, jeg liker ikke engang forsamlinger.


 Andre bloggere som kommer er Mona Emmerselle fra Inspirato. Hun lager fantastiske illustrasjoner og har inspirert meg til å finne frem pantone tusjene. Flest lesere fikk hun vel etter innlegget sitt om hvorfor rosabloggere er oransje.

Kanskje kan Heidi Alexandra Olsen fra Life of Barbie svare Mona på akkurat det. Samtidig ser jeg gjerne at hun utdyper akkurat hvordan det for barn i Afrika å gå uten mat er sammenliknbart med når hun går en dag uten sminke. Heidi har ikke blogget siden november i fjor, kanskje hun har tatt til forstanden - eller rett og slett er tom for ting å snakke om. Hvor går man uansett etter innlegg som "La Polskene svindle da, care"?

Anna fra Uperfekte jenter kommer også. "Dette er en hverdagsblogg som vil ta bort glamouren og den ideen om at alle jenter er perfekte, bryr seg om chanel og er på café hele tiden. Ikke alle har råd. Ikke alle bryr seg. Ikke alle rekker sminke seg før de sitter på t-banen" kan man lese på bloggerenes egne sider.

Man kan sende inn spørsmål til bloggerne på forhånd. Send en e-post til katrine.kirkeby@drmk.no med spørsmål og hvem du ønsker å spørre.
Meld deg på facebook-eventen vår her!

Etter vi avslutter vil det holdes en Tweet-up på Ypsilon bar. Her kan alle over 18 år bli med og fortsette diskusjoner og erfaringer.

15 kommentarer:

  1. Woohoo, så gøy, Linn!!! Du er superflink!!

    Klem fra Talette

    SvarSlett
    Svar
    1. Søte Talette! Det blir spennende å se hvordan dette tar i vei!

      Slett
  2. Svar
    1. Det er jo litt artig, blir spennende - veldig variert panel med bloggere.

      Slett
  3. Så artig! Og for et variert panel :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Og takk for fornøyelig tips om oransje rosabloggere! Ha, ha!

      Slett
    2. Hei! Ja, veldig variert. Jeg trodde det var et arrangement for litteraturbloggere, siden det var på biblioteket, men der tok jeg jammen feil! Tror det kan bli en artig kveld.

      Slett
    3. Vi vil gjerne ha et referat når den tid kommer! Lykke til!

      Slett
  4. Lykke til Linn! Godt at bokbloggerne er representert også:-) Du kommer til å klare deg strålende.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg trodde jo innledningsvis at det bare kom til å være bokbloggere. Vi får se hvordan det tar i vei. :)

      Slett
  5. Å referere til meg som en av landets fremste toppbloggere er jo i allefall en eufemisme, men det tok seg kanskje ikke ut å skrive "landets fremste toppbloggere og Linn kommer" Men hei. Hyggelig er det jo.

    SvarSlett
    Svar
    1. Når det kommer til kvalitet og innen din sjanger ser vi absolutt på deg som en toppblogger Linn, så ta det til deg! ;) Vi gleder oss til å få dere alle sammen på besøk!

      Hilsen Katrine ( arrangør for Drammensbiblioteket)

      Slett
    2. Jo, takk. Jeg er glad for det. Det blir artig, jeg gleder meg veldig.

      Slett
  6. Så spennende og morsomt, Linn!Jeg skulle egentlig på bookcrossingsmøte i Oslo den dagen, men det ser ut til at et tannlegebesøk muligens ødelegger den planen. Da får jeg se om jeg rekker innom på biblioteket i stedet :-).

    SvarSlett
    Svar
    1. Det hadde vært hyggelig med et kjent ansikt i salen! :) Hva var dette bookcrossingsmøtet? Lykke til hos tannlegen i allefall!

      Slett

 
BLOG DESIGN BY DESIGNER BLOGS