lørdag 15. september 2012

Kitty Ket fra Swimming Home

Jeg har akkurat lest ferdig Swimming Home av Deborah Levy og ble fascinert av figuren Kitty Finch (Kitty Ket). For første gang på lenge fikk jeg lyst til å tegne, så jeg tegnet Kitty slik jeg forestiller meg henne på bakgrunn av beskrivelsene i boken. Kitty er anorektisk, vakker og ser ut som en dukke, hun har rødt bølgete hår som er satt opp, en hvit fjærcape av svanefjær og en grønn silkekjole. Hun har også blå kohl. Etterhvert som tegningen ble ferdig ser jeg at Kitty ser ut som en engel med fjærcapen sin, og på en måte blir hun jo akkurat det, Joes engel.

5 kommentarer:

  1. Smil - det var forsiden som trakk meg til innlegget ditt : )) Råflott!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Dez. Elsker profilbildet ditt, hvor kommer det fra?

      Slett
    2. Riktig god søndag, Linn : ) Takk for superhyggelig kompliment - det er en merkelapp som jeg har laget collage på ; )

      Ha en fin søndag!

      Slett
  2. Nydelig tegning. Morsomt at du ble inspirert av en litterær person til å framstille henne.

    Hyggelig at du kikket på bloggen min, og veldig hyggelig å samtale med deg i dag. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Mette, jeg har lagret bloggen din i favoritter og kommer nok til å fortsette å kikke innom. Ha en fortsatt god helg!

      Slett

 
BLOG DESIGN BY DESIGNER BLOGS