mandag 28. juli 2014

Longlist på reisefot

Årets lesebegivenhet for meg er Man Booker. Hele året gleder jeg meg til å lese de 12-13 utplukkede bøkene på longlisten. Den 23/7 ble listen med bøker offentliggjort. Da var jeg på seilbåt i Middelhavet. Derfor kommer det først noe nå. Flere har kanskje lagt merke til flere tilbakedaterte anmeldelser, det er fordi jeg ikke har hatt nett-tilgang på båten og har skrevet anmeldelser for hånd i ei bok. For å få bøkene i riktig måned for de månedlige oppsummeringene har jeg tilbakedatert.

Men tilbake til Man Booker, Clementine har skrevet et supert innlegg om selve longlisten. Kort fortalt: veldig mange hvite menn. Frem mot 9 september skal jeg lese så mange av disse jeg klarer. Den 14 oktober velges en vinner.

Longlist 2014 er:

Longlist 2014 (screenshot fra prisens hjemmeside)

 Jeg hadde ikke lest noen av disse på forhånd, men det ser ut som en spennende liste. Jeg var litt trist for at ikke The People in the Trees ble vurdert.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
BLOG DESIGN BY DESIGNER BLOGS