fredag 14. februar 2014

De 30 beste bøkene jeg har lest

Happy valentines day, kjære lesere!

Happy valentines day (www.weheartit.com)
I dag har det seg slik at jeg er ferdig med 20-årene. Dette ble bekreftet av en laminert bursdagsplakat på PC-skjermen min på jobb. Før pleide jeg å tenke at livet er litt som en treretters, der man starter med desserten. Rundt 30 slår hovedretten inn. Jeg så for meg at det beste egentlig var over. Hva annet enn dagsformen jeg baserte disse antagelsene på, kan jeg ikke huske. Det jeg likevel erfarer, og her blir det litt klissete, noe Paulo Coelho lesere sikkert er vant med – et at livet har blitt bedre og bedre de siste par årene. Satser på at dette er en bærekraftig trend, som vi sier i konjunkturteamet på jobb. Men nok sentimentalitet.

I anledning 30 årsdagen min, vil jeg dele en liste over de 30 beste bøkene jeg har lest i noenlunde prioritert rekkefølge.




4)      Brief Interviews with hideous men av David Foster Wallace (ikke anmeldt)


























30)   De beste i blant oss av Helene Uri


Hvor mange av disse har du lest?
Hvilke bøker syntes du jeg fortjener smekk på baken for å ha glemt?

2 kommentarer:

  1. Hipp hipp hurra for 30 - åringen! Flott liste med bøker også :-) Håper dagen din var super! Klem

    SvarSlett

 
BLOG DESIGN BY DESIGNER BLOGS