lørdag 6. april 2013

Jeg har lest boka, bør jeg se the Host?

Jeg leste og likte The Host for et par år siden. Har til og med en (særdeles tynn) anmeldelse av den her på bloggen.  Når det menneskelige blir dyrisk og egoistisk og det som regnes som trussel er det eneste humane, hvem holder man en hand over da? Problemstillingen i The Host er interessant, syntes jeg. Jeg hadde markert lanseringsdatoen i kalenderen og gledet meg.

I dag ser jeg at den har fått terningkast 2 av VG og Filmmagasinet, og terningkast 3 av Aftenposten. Hos IMDB har den fått den ikke veldig imponerende scoren 5.9/10 basert på oppfatningen til 7.600 kinogjengere. Til sammenligning fikk den første Twilight-filmen 5.2/10.

Vurderer å se den på kino i helgen. Noen som har sett den som kan fortelle meg om den er verdt tiden og pengene?


2 kommentarer:

  1. Eg så den på kino.. Bøkene er en av mine favoritter.. Må innrømme jeg ble skuffet..
    Men samtidig er det litt opp og ned fornemmelse jeg har..
    For det første er jeg glad jeg har lest boka, for da skjønner jeg mere dybden i tinga som skjer.. For om du ikke har lest boka mangler du mye av historien.. Mye har gått tapt.. Og det med Melanie og Wanda i samme kropp. likte ikke måten de hadde klart det med stemmene på.. men likevel ser jeg ikke åssen de ellers skulle gjort.. så det må jeg bare godtta xD hehe

    En annen ting er det med at vupti holder de i hånd, kysser de.. sier de jeg elsker deg.. for meg gikk det alt for fort i filmen.. å om jeg ikke hadde lest boka hadde jeg nok sitti med en wtf.. så useriøst og uvirkelig følelse..
    men prøvde å overse det litt..

    Så for og gjøre det kort..
    Super glad for jeg så den.. Nå er det lenge sida jeg leste boka.. Boka er en favoritt og skal snart gjenleses.. Og selvom filmen er langt fra en favoritt.. skal man ikke se bort i fra jeg kommer til å se den igjen, når boka er lest igjen.. så jeg har helt friske erindringer og kan sammenligne..

    var inne å så den med veninne som også elsker boken.. Og hun ble også dypt skuffet.

    Men ja.. skulle gjøre det kort..
    Ingen favoritt.. Men gla jeg så den :D
    Og må innrømme jeg fellt en liten tåre :P så helt gal kan den ikke være hehe

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei MoonStar, tusen takk for veldig lang og fin kommentar. Jeg tror jeg kommer frem til det samme som deg, filmen blir nok ingen favoritt men må sees. Jeg tar med ei venninne i morgen, da kjæresten fikk vegring da han så terningkastene den hadde mottatt i avisene.

      Slett

 
BLOG DESIGN BY DESIGNER BLOGS