søndag 23. august 2015

Man Booker leseplan - oppdatert

På grunn av nydelig helgevær og ganske lang bok (600 s +) har jeg med A Brief History of Seven Killings kommet litt bakpå. Det er ingen måte jeg kan klare å få lest og anmeldt den ferdig i dag. Derfor tilpasser jeg planene litt.



Opprinnelig fremdrift:
Søn 2. august: The Moor's Account
Tor 6. august: Lila
Søn 9. august: The Green Road
Tor 13. august: The Fishermen
Søn 16. august: Satin Island
Tor 20. august: The Illuminations

Søn 23. august: A Brief History of Seven Killings
Tor 27. august: The Chimes
Søn 30. august: Sleeping on Jupiter
Tor 3. september: The year of the Runaways
Man 7. september: A Spool of Blue Thread
Fre. 11. september: Did you Ever Have a Family

Revidert fremdrift blir som følger:

Tor 27 august : A Brief History of Seven Killings
Søn 30 august:  The Chimes
Tor 3 september: Sleeping on Jupiter
Søn 6 september: The year of the Runaways
Tor 10 september: A Spool of Blue Thread
Søn.13. september: Did you Ever Have a Family

Man 14. september: Jeg annonserer min shortlist
Tir 15. september: Man Booker Shortlist annonseres

11 kommentarer:

  1. Sleeping on Jupiter syns eg gjekk ganske kjapt, medan A Spool of Blue Thread syns eg gjekk seint. Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er stor forskjell på bøker som tilsynelatende er ganske like i omfang. Det som er bra med A Brief History er i alle fall at jeg liker historien godt hittil. Den fortelles av mange ulike karakterer med ulikt språk (sosiolekter?), noe som gjør at den tidvis tar litt tid å sette seg inn i. Ghetto-jamaicaslang er ikke bare enkelt ;)

      Slett
  2. Det er veldig morsomt at du leser alle bøkene Linn, og gleder meg til konklusjonene dine!!! :-) Stå på!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, takk! Jeg får prøve meg på en oppsummering tilslutt.

      Slett
  3. Det er veldig kjekt å følge deg, og gleder meg til oppsummering. Så langt har jeg kun rukket en, men har nå begynt på Bill Clegg, og med mitt lesetempo er det godt mulig du tar meg igjen;-) Skal du på treff forresten?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Silje! Jeg tar deg nok ikke igjen på Bill Clegg, haha. Jeg tenkte meg en tur innom på dagtid på lørdagen. Sees vi da? :)

      Slett
  4. Har du fått tak i Bill Clegg? Trodde ikke den kom ut før 8 september. Da driver jeg og feilinformerer. Tviler på at jeg tar deg igjen. Jeg føler jeg har lest A Brief History i evigheter nå. Men boka er god, så det gjør ikke så mye. Jeg vil gjerne på treff, men vet du hvor/hvordan jeg kan finne info og melde meg på? Jeg er ikke på Facebook lenger, så jeg går nok glipp av en del.

    SvarSlett
    Svar
    1. Send ein mail til siljeblomst@gmail.com og snakk med ho, Linn :-) Det skal vera på Cappelen Damm-huset frå 11 og utover 12. september.

      Slett
    2. Jeg fant en e-bok på Amazon som kom ut 25. august og en 1. september, som var litt billigere. Papirboken kommer 8.september, det er nok riktig. Håper å se deg på treff da!

      Slett
    3. Elida: Done and done.

      Silje: Ah, så bra den er tilgjengelig tidligere da! Ja, jeg satser på å komme på treff.

      Slett

 
BLOG DESIGN BY DESIGNER BLOGS