søndag 19. mai 2013

Gatsby knuste hjertet mitt, igjen

Jeg har vært på kino alene en gang før. Da skulle jeg se AntiChrist av Lars von Trier. Jeg kjenner ingen andre som liker Lars von Trier.

I dag brukte jeg en av de omlag ti dagene med sommer vi får i dette landet, på å gå på kino alene. Jeg kunne ikke vente til Christian fikk fri. Jeg måtte se Den store Gatsby. Jeg har gledet meg siden jeg leste boken i august i fjor.

Jeg har ikke sett noen av de tidligere filmatiseringene, men jeg har lest boka. Jeg vet derfor ikke hvordan filmen er sammenlignet med tidligere filmatiseringer eller hvordan den oppleves for noen som ikke har lest boka.

Når det er på bordet får jeg innrømme at jeg elsket den. Den ga meg akkurat samme følelse som jeg hadde etter boka. Ikke en særlig god følelse, men hei - en følelse verdt å kjenne litt på likevel. En helt klar terningkast 6 fra meg, løp å se den!






7 kommentarer:

  1. Men- er ikke premieren den 22 mai da?????

    Jeg gleder meg til å se denne og ser den neste helg.:)

    SvarSlett
  2. Jo, jeg var på førpremieren :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ok. Nå har også jeg sett den, og hadde samme følelsen som deg, høres det ut som... Har blogga om den. Likte den godt.

      Slett
  3. Tror jeg må komme meg på kino å se den jeg også, men har tenkt at kanskje jeg burde lese boken først. Så bra å vite at filmen er god sånn i forkant:) Takk for tips!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Gled deg! Jeg syntes boka gikk litt trått helt til jeg var ca. halvveis - så ble den bare bedre og bedre, og fortsatte å vokse på meg lenge etter den var ferdig.

      Slett
  4. Kjempefin film! Boken er bedre, men dette var flotte greier!

    SvarSlett
    Svar
    1. Boken er jo alltid best ;) - men det er likevel gøy å se filmen

      Slett

 
BLOG DESIGN BY DESIGNER BLOGS