lørdag 4. juni 2011

S.Meyer - The Host

Da jeg fikk denne boken som gave var det første jeg tenkte at den var diger (litt over 600 sider), tett etterfulgt av skepsis fordi den var sci-fi. "Den er bedre enn den ser ut" lovet Christine meg, og jammen hadde hun ikke rett. Boken har vært umulig å legge ned.

Tittel: The Host (2008)

Forfatter: Stephenie Meyer, best kjent for å ha skrevet Twilight.

I et nøtteskall:
Jorden er befolket med mennesker men de styres av parasitter (som forøvrig gjør en langt bedre jobb med å drifte stedet enn oss)

Favorittutdrag:
Ingen spesielle utdrag verdt å sitere, men alle betraktninger av mennesker "utenfra" og storheten hovedkarakteren Wanderer klarer å utvise gjør meg likevel litt sentimental. Jeg som alltid lo av mamma da hun gråt av onsdagsfilmen på TVNorge.

Tanker i ettertid: Når det menneskelige blir dyrisk og egoistisk og det som regnes som trussel er det eneste humane, hvem holder man en hand over da?

Anbefales: Alle som ikke egentlig liker sci-fi.

Karakter: B

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
BLOG DESIGN BY DESIGNER BLOGS