lørdag 4. juni 2011

C.Palahniuk - Lullaby

På ARK Pocket// Oslo S begynner de nå å huske meg. Det er fordi vi har den eksakt samme dialogen hver gang.

ARK-pocket ansatt: hei, kan jeg hjelpe deg?
Linn: Jeg trenger en bok
ARK: Jaha? Noen spesiell bok?
Linn : Nei. En bra en.
ARK: Hva liker du da?
Linn: Abo Rasul med Macht und Rebel.
ARK: Åja, det er deg ja. Da finner vi en ny av Palahniuk.

Forfatter: Chuck Palahniuk

Tittel: Lullaby (2002)

I et nøtteskall: Når skal vi spise? Når vi er lederene av hele verden, er udødelige, eier alt og alle elsker oss.

Favorittutdrag:
"The trick to forgetting the big picture is to look at everything close-up"

"Every place is the same place"

"To justify any crime, you have to make the victim your enemy. After long enough, everyone in the world will be your enemy. With every crime, you`re more and more alienated from the world. More and more you imagine the whole world is against you...The only way out, will be to surrender and let the world kill you for your crimes. Or we can kill ourselves. I ask if this is more Wiccan nonsense. And Mona says "No actually,it`s Karl Marx." After killing someone, those are the only way ways back to connect with humanity."

"If you ask me, reincarnation is just another way to procrastinate"

"The best way to waste your life is by taking notes. The easiest way to avoid living is to just watch"

Tanker i ettertid: Jeg ble litt glad og litt bekymret over at jeg føler jeg kan vise tilbake til gamle dagboknotater som sier det samme som Palahniuk. Jeg tror egentlig alle er ganske like, så det er ikke så rart. Ikke egentlig. Jeg likte sluttscenen godt, den var utrolig.

Karakter: C

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
BLOG DESIGN BY DESIGNER BLOGS