mandag 22. desember 2014

Ny juletradisjon - lille julaften forbeholdes bøkene


Å kose seg i pysj til langt ut på dagen, spise karbohydrater (min favoritt!) og se TV-programmer jeg har sett så mange ganger at jeg kan dem utenat, er en obligatorisk del av julen. Klart det!  Men TV'en tar virkelig mye plass i julen! I år skal jeg slukke lyset i boksen litt oftere. Etter min mening har julens to beste filmer allerede gått, i går gikk Love Actually og Up! – og jeg gikk glipp av begge to. Men hei. Internettet FTW.
Se på de gode ørene da! Bilde fra We Heart It
I år skal jeg tilbringe mer tid med bøkene, fordi det er kvalitetstid for meg. Derfor skal jeg gjøre lille julaften TV-fri, og heller kose meg med bøker. Det er uansett ikke som om War and Peace har tenkt til å lese seg ferdig selv.
På TV i julen:
  •  3 nøtter til Askepott
  • Love Actually
  • Jul i Tangerudbakken (Rrrrrrr....bibbe!)
Leses i julen:
  • War and Peace av Tolstoy
  • Nora Webster av Toibin
  • Harry Potter #1 - av Rowling
-Gode juleønsker herfra! 

8 kommentarer:

  1. Eg gler meg over at du endeleg skal lese Harry Potter, eg er øyeblikk ferdig med tredjeboka :-)

    Eg leser samtidig som eg ser på TV, men eg ser meir på DVD/Netflix enn TV.

    SvarSlett
    Svar
    1. Elida, din lille rev - jeg var sikker på at du var ajour med sist utgitte bok - ut i fra reaksjonen på at jeg hadde lest ingen! Men dette er gode nyheter for nå er det jo innenfor rekkevidde for meg å lese slik at vi kommer likt, og kan kose oss med de siste bøkene samtidig. Kulturell multitasking FTW, jeg er mest glad i tom leilighet, sovende katt og all lyd av når jeg leser. Håper du får en strålende jul, med mange spennende bøker under treet.

      Slett
    2. Hallo, eg har lest dei minst tre gonger før (pluss høyrt dei på lydbok). Nå les eg dei saman med andre bokbloggere, ein re-read :-)

      Slett
    3. Der ja, da gir det bedre mening. Du er Harry Potter-guiden! :)

      Slett
  2. Høres ut som du skal få en kjempefin jul. Jeg har nettopp kommet hjem fra biblioteket med tre bøker, to av dem håper jeg skal skremme vettet av meg før julen er omme. Riktig god jul til deg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Oh, du går for litt thriller/krim i jula? Jeg ble spent på titlene så jeg titter innom deg for å få med meg hva du har lest og hva du syntes. God jul til deg og dine!

      Slett
  3. For en hyggelig ny tradisjon! Jeg begynte med juleforberedelsene i går, så her blir det nok ikke bare bøker i mårra, men jeg har jo ei lydbok på mobilen, så jeg skal nok få med meg litt ørelesing mens jeg multitasker meg fram til en anstendig julestemning ;o)
    Kos deg med bøker og karbohydrater- håper du får ei jul med gullstøv på vingene!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, så er det bare gjennomføringa da. Står man opp klokka 10 og er invitert bort 15 og ser at katten har rasert leiligheten i løpet av natta blir det fort vekk litt få lesetimer igjen. Men hei! Det er jo 1 og 2 juledag også. Lydbok er så smart, kjæresten bruker det masse og hører på bøker når han gjør litt monotone arbeidsoppgaver. Lurer på om ikke jeg skulle forsøkt meg selv. Herlig julehilsen fra deg, håper du får en super feiring selv - at du finner stemninga i dag og koser deg med familie og de du er glad i.

      Slett

 
BLOG DESIGN BY DESIGNER BLOGS