mandag 5. november 2012

Står litt fast

Forventningene var store da jeg mottok Catch 22 og One Flew Over the Cuckoo's Nest på iPaden for litt siden. Dette, tenkte jeg, dette er bøker som kommer til å endre måten jeg ser virkeligheten på. Jeg tar ikke ene og alene på meg skylden for å ha blåst opp forventningene da det ene coveret faktisk lover dette.

Det er for tidlig å si hvorvidt dette er et klassisk tilfelle av over-promise-under-deliver, for jeg er stuck på side 100 i hver av bøkene. Ingen av bøkene inspirerer til leseglede hos meg, foreløpig. De føles litt som bøker man "må ha lest" men oppleves til tider så irriterende lite fengende at jeg nesten ser meg fristet til å lese ferdig bok 3 i Fifty Shades of Grey (og det sitter langt inne). Jeg forstår at noen bøker krever mer enn andre, det er noe jeg er bekvem med - så lenge jeg syntes det står i samsvar med hva boken gir.

Satser på å lese ferdig minst en av bøkene innen slutten av uken. Det kan jo hende de blir bedre.

Noen av dere som har lest noen av disse to og kan fortelle meg om de er verdt tiden?

2 kommentarer:

  1. Marianne/ebokhyllami.blogspot.com har nettopp lest "Catch-22" og skrevet omtale. Les gjerne den! Eg har ikkje lest nokon av dei, men registrerer at begge står på 1001-lista:-)

    SvarSlett
  2. Takk Elida, det skal jeg sjekke ut.

    SvarSlett

 
BLOG DESIGN BY DESIGNER BLOGS