mandag 1. september 2014

Lest i august

August har ikke vært den mest produktive lesemåneden. Jeg skylder på en uke byferie i Valencia og to uker som syk og selvmedlidende, der jeg etter jobb var sofapotet som passivt slukte TV-serier.

Det ble fire bøker denne måneden, som er greit under målet på 6 bøker. Totalt 1425 sider, i snitt 46 sider pr. dag.

De bøkene jeg har lest har alle vært fra Man Bookers Longlist, som jo er en av årets største litterære begivenheter. Målet er å lese så mange som mulig av de 13 longlistede bøkene før shortlisten slippes om litt under ei uke, på tirsdag 9 september.

I august har jeg lest:



  Forfatter Tittel År Sideantall
1  Paul Kingsnorth The Wake (MB) 2014 384
2  Joshua Ferris To Rise Again at a Decent Hour (MB) 2014 352
3  Karen Joy FowlerWe are all completely beside ourselves (MB) 2013 310
4  Siri Hustvedt The Blazing World (MB) 2014 379

De to beste leseropplevelsene var The Wake og The Blazing World. Jeg håper jeg ser de begge på shortlisten i neste uke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
BLOG DESIGN BY DESIGNER BLOGS