mandag 21. november 2016

Nytt på min Kindle den siste uken

Med pendling kommer lesetiden tilbake og jeg har fylt opp min gule Kindle med noen nye bøker. Her er mine nyeste kjøp på bokfronten. Jeg leser My Brilliant Friend nå og liker den veldig godt. Anmeldelse kommer så snart jeg er ferdig.


I morgen får vi forresten vite hvem som er kortlistet innen de ulike litterære kategoriene til Costas bokpris. Der pleier det å vanke gode leseropplevelser. Jeg tenkte å lese noen av de nominerte innen kategoriene beste roman og beste debutroman i forkant av vinnerannonseringen 3. januar.

De av dere som er innom av og til ser kanskje at jeg har fått nytt design på bloggen. Det var lettere enn jeg hadde trodd, og burde vært gjort for lenge siden. Har du blogg fra Blogger anbefaler jeg deg Blogger Templates for Wordpress og Blogger fra Designer Blogs. Jeg ga 15 dollar og var ferdig på en halvtime. Ingen Veldig lite teknisk skill nødvendig. Greit å nevne at jeg ikke har fått noe betalt eller avslag i mine 15 dollar for å skrive om det.

Ellers håper jeg at tekoppen deres er full, at dere får sitteplass på buss og tog og at sidene flyr når dere leser. Ja, hva leser dere egentlig på om dagen? Hva er den beste boka jeg har gått glipp av i året jeg har vært borte?

6 kommentarer:

  1. Eg høyrer kun lydbok under transport, blir så lett bilsjuk. Ved lengre buss- og togreiser hiver eg innpå ein tablett og to, og då kan eg lese som eg vil. I fly går det greit, det har i alle fall gjort det tur-retur Stavanger-Oslo.

    Gratulera med nytt design! Eg måtte kikka to gonger for å sjekke om eg hadde kome innpå den bloggen eg hadde tenkt :-P "Min briljante venninne" er veldig god, og det blir bare betre i bok 2 og bok 3. Bok 4 har eg ikkje lest ennå. Eg har nyleg lest ei bok som kan bli nominert til den internasjonale Booker-prisen, "Å telle duer." Meget fin bok!

    Las du noko til dette årets internasjonale Booker? Eg likte meget godt Robert Seethalers "A Whole Life"? Ann Helen har lest ei bok til av forfatteren, og likte godt den og.

    Spennande å fylgje med på Costa-prisen. Der pleier det som regel, som du seier, kome nokre gode lesaropplevingar. Har du begynt å jobbe igjen sidan du pendler?

    SvarSlett
    Svar
    1. Æsj, bilsyke er ikke greit, men lydbok er et godt substitutt. Jo, takk. Det var på tide med en oppfriskning av bloggdesignen. Da gleder jeg meg til bok 2 og 3, for jeg liker bok 1 ganske godt hittil. Ikke lest noe internasjonal Booker, men kikker gjerne på A Whole Life om du mener den er bra. Ja, nå jobber jeg igjen.

      Slett
    2. Å, då må du lese vinnaren og, The Vegetarian! Fryktelig bok, men å så fantastisk! Han Kang er forfatteren :-)

      Slett
  2. Hvis den fletta er inkludert i $15?, count me in.
    Jeg leser norsk 2016 og hører The Art of Fielding (1001, veldig god).
    Elida: Den dueboka, er ikke den gammel, om de som sitter på en benk i parken, fransk, isåfall føler jeg med svært with it, da jeg ikke bare har lest, men også blogget, years ago. Nesten så jeg blir fristet til å lage interantionalkryssliste også. Gratiskryss. Det dukket jo opp flere gode bøker ifjor.

    Kudoz for bloggdesign. Jeg tenker på det av og til, men så gidder jeg ikke -)

    SvarSlett
    Svar
    1. "Å telle duer" er frå 2008 så om den kjem på lista er du innføre. Greia med den internasjonale prisen er jo å nominere bøker som er kommet på engelsk det siste året. I fjor var det ei 40 år gammal bok på lista.

      Slett
  3. Veldig kjekt å se at du blogger igjen! Jeg liker det nye designet.

    Spent på hva du synes om Commonwealth av Ann Patchett, har tenkt på å lese den, men ikke kommet meg til å kjøpe den enda. Når det gjelder Costa kan jeg anbefale The Gustav Sonata av Rose Tremain, den var veldig fin. Selv har jeg lyst til å lese The Essex Serpent.

    SvarSlett

 
BLOG DESIGN BY DESIGNER BLOGS