mandag 4. januar 2016

Apokalypse i mursteinformat

Harstads nyeste på stuebordet. Lykke!
Jeg koser meg veldig med Johan Harstads nyeste roman om dagen og har bestemt meg for at det får ta den tiden det tar, den er vilt uegnet som pendlerbok da den fyller veska alene.

En god motivasjon er jo å være ferdig til Litteraturhusets arrangement Absolutt Apokalypse går av stabelen 5.februar kl 18.00. Følte meg litt vill og gal da jeg kjøpte billettene for dette er jo bare 5 dager før termin, men jeg tviler på at poden, som nedstammer fra 2 stk. B-mennesker kommer før tiden. Skulle jeg ta feil har jeg hørt at det er sykehus i Oslo også. Opptil flere.

Nok om det, tilbake til arrangementet, dette er programmet:

KL. 18.00 Johan Harstad og Ellen Sofie Lauritzen i samtale om Max, Mischa & Tetoffensiven
KL. 19.30 Nærlesning av Apokalypse Nå! ved Jakob Lothe, Johan Harstad og Marit Paasche
KL. 21.00 Gratis filmvisning

Jeg tror ikke jeg blir til filmen, men er veldig interessert i de to foregående postene på programmet.

Vet det sitter en del bokelskere med denne i fanget om dagen, treffer jeg noen av dere på Litteraturhuset 5. februar?
 
 

8 kommentarer:

  1. Oj, gratulerer! Så spennende :-)
    Ellers hører arrangementet interessant ut, men jeg tror ikke jeg rekker å lese boka før det. Nå leser jeg vidunderlige Linn Ullmann og så er det Zadie Smith som står for tur.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk! Jeg så henne på Skavlan i samtale med Richard Dawkins og det var ikke så heldig - det er det eneste jeg har sett henne før. Er boka god?

      Slett
  2. Du er vill og gal som skal på arrangement fem dager før termin, men på den andre sida hadde du sikkert angra deg ihjel om du ikkje hadde bestillt billetter og ungen bestemmer seg for å vera treig ;-) Det hadde hvertfall eg gjort. Eg tenkte deg på då eg såg at Harstad skulle gi ut ny bok, syns å huske at du er ganske begeistra for Harstad?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er det jeg også tror! Dessuten Drammen-Oslo er akseptabel reisevei. Er sikker på at jeg rekker å ta toget til Drammen sykehus fra riene melder seg om så skulle være, haha. Jeg er begeistra for bøkene til Harstad ja, han er helt klart på topp 3 lista mi over norske forfattere.

      Slett
  3. Hett tips - takk, kanskje vi sees?
    Og ikke minst, gratulerer så mye!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg ble skikkelig glad da jeg gikk gjennom programmet til Litteraturhuset for jan-feb-mar og kom over den perla der. Takk for gratulasjoner. Det er hverdagslig og veldig spesielt på samme tid.

      Slett
  4. Vill og gal!
    Jeg holder pusten!

    SvarSlett
  5. Jeg stresser heller ikke med store bøker. Er ikke redd mursteiner, men velger at de får ta den tiden de tar. Jeg leste nettopp Fjellets skygge som var på over 800 sider og valgte å ta meg god tid istedet for å stresse meg gjennom den. Det er det ikke noe vits i. Store bøker krever tid og sånn er det bare :)

    Jeg har lest en bok av Johan Harstad og det var 172 timer på månen som jeg leste for en stund siden.

    Ps: Godt nyttår:)

    SvarSlett

 
BLOG DESIGN BY DESIGNER BLOGS