onsdag 11. november 2015

Max, Mischa og Tetoffensiven

En av mine store favoritter, Johan Harstad er ute med en ny bok. Max, Mischa & Tetoffensiven kommer til å gjøre veska tung (nesten 1100 sider!) og togturene til og fra jobb bedre i dagene fremover. Jeg fikk anmeldereksemplar i posten av Gyldendal i dag, boken har lansering i morgen. Anmeldelse kommer så snart jeg er gjennom.

Harstad stiller spørsmålet som står sentralt i flere av bøkene hans: Hvor lenge kan man egentlig være borte før det er for sent å dra hjem? Denne gangen med utgangspunkt i Max, som har flyttet fra et lite sted utenfor Stavanger til USA. Boken byr visstnok også på noen perspektiver om anvendeligheten av vietnamesisk geriljateknikk i dagliglivet, lover forlaget.








7 kommentarer:

  1. Har hørt om denne boken, og er glad for advarselen om tykkelsen. Er inne i en stim av mursteiner nå, og har lovet meg selv ingen flere i år :) Spent på å høre din og andres omtaler, kanskje et julegaveønske?

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, ja - jeg hentet den ut og lurte på om de hadde slengt med et par andre bøker før jeg fikk pakket den ut og fikk hakeslepp.

      Slett
  2. Jeg venter utålmodig på at den skal komme i posten. Er den norske boka jeg har gledet meg mest til i år, så håper inderlig at den lever opp til forventningene og størrelsen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Den er nok rett rundt hjørnet! Håper vi ikke blir skuffet, jeg har gledet meg masse jeg og - og tykkelsen viser jo et visst ambisjonsnivå.

      Slett
  3. Jeg sto med den i hånda i bokhandelen forrige dagen, men endte med å legge den fra meg fordi jeg tenkte at 'denne kommer jeg ikke til å orke å bære med meg på toget'. Jeg har fremdeles veldig lyst til å lese den, men venter til jeg er litt lenger ned i min eksisterende ulestbunke først. Så får jeg kanskje også sjansen til å lese din vurdering først også, og se om den er verdt trimmen som følger av å holde oppe en så tykk bok i så mange timer ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Klok vurdering! Jeg var optimistisk men ser jo at den aldri blir med i veska - å skulle ha både den og jobbpc gjør meg jo helt skakk og jeg har ikke tenkt å konvertere til tursekk. Så den leses på sofa og i seng om dagen. Et sted den kan legges ned.

      Slett
  4. Som Elisabeth, stod jeg og tok på den på bokhandel. Skal jeg lese den blir det lyd eller elektronikk, noe annet kommer ikke på tale, men jeg avventer også din dom, siden det ser ut som om du er den første som går i gang.

    SvarSlett

 
BLOG DESIGN BY DESIGNER BLOGS