fredag 8. juni 2012

Kanskje Skandinavias vakreste bibliotek

Jeg var i København i går, men hadde ikke tid til å oppdatere - for det var tidsbegrenset tilbud på 2 mojitos til prisen av en (som til min store lykke var halve prisen av en i Norge) - du kan jo selv tenke deg hvordan det gikk. Uansett - København, flott by - kanskje en av mine favoritter i Europa. Jeg liker spesielt biblioteket i sentrum, den sorte diamant.

Har gått til anskaffelse av slik bibliotekslampe til leserommet i nye leiligheten.
Det er litt leit, men etter jeg var ferdig med studietiden er jeg ikke så ofte innom bibliotek lenger. Hadde en prat med Arne i dag og han nevnte at han sjelden var på bibliotek selv, da han leser nesten alt på Kindle. Det gjør jo jeg og. Det er fantastisk å ha tilgang på så mye litteratur og kunne gå fra å høre om en bok jeg tror jeg kan like, til å være i gang med å lese den under et minutt senere. Det er ikke lett å konkurrere med det som bibliotek, selv om jeg mener biblioteket har andre funksjoner enn å gi folk tilgang på bøker, det gir for eksempel folk et inspirerende sted å sitte å lese eller arbeide.  Tror faktisk det er et år siden sist jeg var på bibliotek. Da var jeg på et lite bibliotek på Frederiksberg (også i København) som lå rett ovenfor Copenhagen Business School, der jeg studerte. Dette lille biblioteket hadde konsert med Agnes Obel. Kombinasjonen av god musikk og bibliotek var veldig bra, siden vi var i Danmark hadde de jo også ordnet med servering av vin i pappkrus. Sjarm!

Bruker dere bibliotek?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
BLOG DESIGN BY DESIGNER BLOGS